2015. feb 16.

Híres fotók és akik készítették

írta: KulTi
Híres fotók és akik készítették

Sokan nem is tudjuk, hogy milyen történetek, milyen élmények, de főként hogy ki is áll egy fotó mögött. Ki az, aki elkészítette azokat a fotókat, amelyek megragadják a tekintetet, elvarázsolják az embert és elindítja őket valami képzeletbeli utazásra. 

Tim Mantoani éppen azokat az embereket akarta megmutatni, akik ismeretlenül állnak a kamera mögött, legalábbis az átlagember számára, hiszen a szakma elismert tagjairól van szó. A következő képeken híres fotókat fogtok látni, méghozzá a fotósok kezében, akik készítették őket!

Steve McCurry - Afganisztáni lány

 

famous-photographer-portraits-behind-photographs-tim-mantoani-20.jpg

Pakisztán 1984 - 17 évig kerestem ezt a lányt és 2002-ben végre megtaláltam.A neve Sharbat Gula.

A keresésről film is készült, amit Youtube-on meg is nézhettek részletekben (angol).

 

Jeff Widener - 1989 Peking

famous-photographer-portraits-behind-photographs-tim-mantoani-4.jpg

Erről is készült dokumentumfilm, a BBC gondozásában:

 

Harry Benson - The Beatles

famous-photographer-portraits-behind-photographs-tim-mantoani-9.jpg

Brain Epstein - a Beatles menedzsere - éppen elmondta nekik, hogy a lista élén állnak Amerikában - én velük mentem New Yorkba. 1964

Itt is van videó természetesen:

 

Thomas Mangelsen - Barna medve

famous-photographer-portraits-behind-photographs-tim-mantoani-13.jpg

Előre elképzeltem ezt a lehetőséget (egy hasonló képét) hiszen sok dokumentumfilmet láttam Katmai medvéiről és fotókat az alaszkai Air magazinban egy csapat medvéről a vízesésnél. Az Sandhill Cranes-ről készítettem dokumentumfilmet éppen és volt egy hetem két fotózás között. Felhívtam a parkot az Achorage repülőtérről, hogy szeretnék bérelni egy táborhelyet. Azt mondták, hogy tele vannak - egy helyet kivéve, ami közel van a medvékhez és senki nem akarta. Azt mondtam, hogy én kiveszem azt a helyet. Egy hetet töltöttem egy kicsiny területen a vízesés felett, hogy elkészítsem ezt a képet. A legtöbb napon még napfelkelte előtt kimentem és sötétedésig maradtam. Az idő alatt 35 filmtekercset lőttem el, leginkább medvék fejéről és válláról, illetve lazacokról, ahogy felfelé ugrálnak a vízesésen. Hat héttel később kinyitottam a sárga dobozt, és megláttam ezt a képet. Igazán meglepődtem. Nem is tudtam, hogy ezt lőttem!

Tomas Mangelsen videóit megnézheted itt

David Doubilet - Barrakuda kör

famous-photographer-portraits-behind-photographs-tim-mantoani-2.jpg

A barrakudák háromszor körbeúszták a búvárokat és huss, már el is tűntek a sötét délutáni tengerben. A világ óceánjaiban nincs egyenes vonal. geometria, mint a tökéletes kör, nagyon ritka, de a barrakudák védelmi mechanizmusnak használják ezt. Földünk 70 százaléka óceán. Ez a végtelen, rejtett kincsek otthona. Ez egy hely, ahol a fény teljesen máshogy működik. A klíma változás, a globális felmelegedés a vízről szól. A korall zátonyok, ahol életem nagy részét töltöttem, nagyon veszélyeztetett helyzetben vannak - nemcsak az emelkedő hőmérséklettől, de az óceánok változó kémiája miatt is = Ez az a világ, ahová partnerem, Jennifer Hayes és én lemerülünk. Ez bolygónk nagy része. Egy világ sarkok nélkül, ami lehet, hogy a század végére már el is tűnik.

Nick Ut - Napalm támadás Vietnámban

famous-photographer-portraits-behind-photographs-tim-mantoani-10.jpg

1972. június 8. Trang Bang falu: Kim Phuc 9 éves kislány. Dél-Vietnám napalmot dobott a falujára.

Itt is videó:

 

További híres képekért nézzétek meg a forrásban megjelölt oldalt!

KulT

Forrás: BoredPanda

Szólj hozzá

kreatív fotó jazz 9/11 fotózás beatles peking marilyn monroe mike tyson muhammad ali barna medve lány afganisztánban porondmester és elefánt barracuda kör john lenon Ali vs. Liston napalm támadás vietnámban